
В три годика у ребенка наблюдается пик повышенной самостоятельности: «Я сам!». Ребенок хочет быть самостоятельным, делать все без помощи, но физически это пока невыполнимо. Тем более что в это время родители говорят ему: «Ты уже большой», « Ты должен» и прочее. Воспитание ребенка дошкольного возраста в этой кризисной ситуации состоит в том, что родители открывают ребенку такие новые виды деятельности, в которых малыш может сам себя выразить, быть вполне самостоятельным.
Вообще дошкольный возраст ребенка делится (условно) на следующие этапы:
- 3-4 года – младший дошкольный возраст;
- 4-5 лет – средний дошкольный возраст;
- 5-7 лет старший дошкольный возраст.
Vsebina članka
Физическое развитие
Ребенок в этом возрасте не только ходит и бегает, но и прыгает, лазает по лестнице, он крепчает физически. Родители должны показывать своему чаду хороший пример – не лежать на диване весь выходной или сидеть безвылазно за компьютером, но хотя бы 5 минут своего времени уделить на совместную зарядку с ребенком, больше гулять на свежем воздухе, заниматься активным отдыхом.
Возраст «почемучек»
Дети в этом возрасте особенно любознательны, они изучают и наблюдают мир, любят экспериментировать и задавать массу вопросов сначала такого плана: что это, как это называется и прочее. Затем вопросы усложняются: почему это так сделано, почему летает птичка, как машина работает и т.д. Не нужно отмахиваться от детских вопросов, этим можно вызвать безразличие. Нужно помогать ребенку познавать мир. Если родители не могут ответить на тот или иной вопрос правильно, то можно воспользоваться детской энциклопедией, которую без проблем можно найти в любом специализированном магазине. К тому же юному «почемучке» будет интересно рассматривать красочные рисунки и познавать что-то новое.
Познание внутреннего мира
Otroci se začnejo zanimati za njihov notranji svet. Sprva si delijo svet okoli njih in sebe, nato pa spoznajo svoje ime, spol in se poskušajo obnašati v skladu s spolom, kasneje lahko uresničijo čas in sebe v njem, po šoli pa so že precej seznanjeni z njihovimi nalogami in pravicami.
V starejši predšolski dobi otroci v celoti upravljajo svoja čustva, občutke in vedenje.
Ko je fantazija dobra
Izobraževanje predšolskega otroka je nemogoče brez razvoja domišljije. Če je dobro razvit, otrok nenehno pripravlja nove igre z liki in parcelami, zlahka najde zamenjavo za določen predmet. Domišljija je osnova za razvoj inteligence in čustvene sestavine otroka.
Mladi pomočniki
Nemogoče si je predstavljati vzgojo predšolskega otroka brez težav. Dojenček se že pri treh letih poskuša obleči, jesti, itd. Na vse načine je treba spodbuditi njegovo željo po neodvisnosti, ne da bi ga motili in ga ne bi bilo, če se kaj ne bi izšlo. Otroci radi pomagajo po hiši: obrišite prah, umijte posode, nalijte cvetje. Tudi tukaj vam ni treba zadaviti teh dobrih namenov, otroku morate dovoliti, da pomaga, in če je slabo podrgnil po tleh ali pomival posodo - to obnovi, vendar tako, da dojenček tega ne vidi.
Otrok bi moral že od malih nog vedeti, da bi morale stvari ležati na svojih mestih, oblačila bi morala biti čista in izbrana po okusu. Tu bi morali biti starši dober primer.
Moralna izobrazba predšolskega otroka je zelo pomembna. Otrok bi moral biti obkrožen z ljubeznijo, prijaznostjo, velikodušnostjo. Otroke je treba spodbuditi za manifestacijo prijaznosti in velikodušnosti z njihove strani, pomembno pa je tudi, da se otroka naučite, da se vedno postavi na mesto druge osebe.
Predšolska leta so zelo pomembna faza v izobraževanju in razvoju otroka, tu se osnova oblikuje za nadaljnji razvoj.