
Sredstva za vzgojo otrok so sestavni del izobraževalnega procesa, zahvaljujoč temu, da otrok tvori razumevanje okolja in odnos do njega, miselnih procesov, odnos do različnih vrst itd. To je osnova tega vzgojo otrok. In kaj točno je bistvo tega vprašanja, bomo poskušali ugotoviti še naprej.
Vsebina članka
Kakšna je sredstva za vzgojo otrok?
Sredstva za vzgojo otrok so predmeti duhovnih in materialnih kultur, ki se uporabljajo v procesu izobraževanja za reševanje določenih težav. Sredstva izobraževanja vključujejo:
- umetnost, znanstvena literatura;
- mediji - televizija, radio, revije in časopisi;
- kulturne ustanove - različne razstave, gledališča, umetnost, lokalna zgodovina, politehnični muzeji;
- amaterska umetnost.
Orodje izobraževanja je takšno, če ustreza naslednjim osnovnim pogojem:
- otroku prenaša podatke, ki so potrebne, tako da se notranji svet otroka razvija vsestranski;
- v resnici se lahko naučimo figurativno v katerem koli znaku, ki je napisan ali ustni;
- sredstva za izobraževanje prispevajo k splošnim dejavnostim in komunikaciji tako otroka kot vzgojiteljev, predvsem pa staršem.
Komunikacija kot sredstvo za izobraževanje
V procesu komunikacije, v igrah, med športom, v stikih s sorodniki, znanci, vrstniki, otrok pozna svet okoli sebe, prejema znanje o sistemu vrednot in odnosov. Otrok, ki komunicira z vrstniki, oblikuje svoje nagibe, razvija svoje interese, medtem ko dobiva razumevanje svojih prijateljev.
Če želite komunicirati z otrokom za pedagoške namene, morate:
- ta komunikacija je bila na enem samem načelu izobraževanja tako v družini kot v šoli;
- v procesu komunikacije bi moral otrok občutiti, da se obravnava kot dragocena oseba;
- при общении ребенок должен получить разнообразные знания, как обращаться с другими людьми, разбираться в людях;
- общение должно быть грамотным и организованным.
По стилю общения оно может быть:
- авторитарным;
- попустительским;
- демократическим.
Чаще всего встречаются смешанные стили общения.
Обучение — средство воспитания
В процессе обучения ребенок не только усваивает знания, но и формирует свои навыки и умения. Учение с целью воспитания должно быть хорошо организовано. Хорошо, если дети в процессе обучения вместе работают над поставленным заданием, обсуждают ход выполнения задания и полученный результат.
Обучение должно быть интересным и значимым для ребенка, он должен уметь радоваться за успехи своих сверстников и переживать за промахи и неудачи других детей, должен быть самокритичным.
Труд как воспитательное средство
Никакие средства воспитания детей немыслимы без труда. В процессе труда ребенок растет во всех отношениях — физически, нравственно, он умнеет и развивается во многих других отношениях.
Для того чтобы труд был действенным средством в процессе воспитания, нужно учитывать следующее:
- труд должен быть для ребенка привлекательным, малыш должен осознавать важность труда, трудовой процесс должен быть хорошо организован, а конечный результат – приносить радость и удовлетворенность;
- труд должен быть хорошо мотивирован, у ребенка должна быть свобода выбора – что и как делать;
- труд для ребенка должен быть посильным, не монотонным.
Ребенок с малых лет должен быть приучен к самообслуживающему труду, тогда он будет ценить и стараться иметь определенный порядок вещей и знать, что для того, чтобы поддерживать порядок, нужно приложить и усилия, и затратить некоторое время. Это развивает и укрепляет волевые качества ребенка.
Для детей очень важно, чтобы начатое дело было не только завершено, но и оценено взрослыми. Так ребенок получит эмоциональное удовольствие от сделанного, а поощрение придаст ему еще больше уверенности и энергии.