Moje dieťa je človek!

Moje dieťa je človek!

Vzdelávanie osobnosti dieťaťa si vyžaduje úsilie, ktoré je potrebné vynaložiť, aby sa odhalil jeho talent, aby vytvoril osobu. Navyše, hlavná úloha vo vzdelávaní je pridelená rodine. Samotná koncepcia osobnosti je zložitá, mnohostranná a v súčasnosti neexistuje žiadny skutočný termín. Môžeme povedať, že človek je súborom individuálnych znakov osoby, ktoré mu bola poskytnutá od narodenia a získala sa so životnými skúsenosťami, počas vzdelávania a jeho vzťahu s okolitými ľuďmi.

Ak sa rodičia správne formujú a rozvíjajú hlavné črty charakteru dieťaťa, ich dieťa vyrastie s celou osobou s vedúcimi sklonmi, úspešným človekom v živote. Presnejšie a na miesto, ktoré si môžete spomenúť na populárnu múdrosť tu: „Siate myšlienku - budete žať akciu, zasievať akciu - budete mať zvyk, zasiať zvyk - budete žať svoju postavu, zasiať postavu - budete žať osud. “

Diabolov chlapec

Spiritualita, ako nevyhnutná podmienka pre rozvoj osobnosti

Spiritualita zohráva dôležitú úlohu pri rozvoji harmonickej osobnosti dieťaťa:

  • musí byť schopný vcítiť sa do veľmi raného veku, cítiť bolesť a utrpenie druhých a zažiť ich ako jeho vlastné. Inak dieťa rastie sebecké, kruté, stáva sa ľahostajným k utrpeniu iných ľudí. Rodičia by mali dieťaťu veľa čítať: môžu to byť rozprávkové príbehy, podobenstvá, v ktorých je morálka, a dieťa musí porozumieť a uvedomiť si ju sám;
  • dieťa sa musí naučiť vidieť a oceniť krásu, pretože to je základ pre rozvoj duševných vlastností dieťaťa, jeho schopnosti pre vedomosti sveta. Dieťa by si malo všade všimnúť krásu - nielen v prírode, nielen u ľudí, mal by byť schopný oceniť krásu dobrých skutkov. Pri chôdzi s dieťaťom by sa rodičia mali nenápadne venovať krásnej kvete, dreve, budove atď. A dieťa by malo vyjadriť svoj postoj k tomu;
  • ребенок должен вырасти ответственным за свои поступки. Помочь в этом могут наши братья меньшие. Ведь любой ребенок просит у родителей купить ему котенка, щенка и прочую живность. Надо пойти навстречу желанию ребенка, купить животное, чтобы малыш учился быть ответственным за другое живое существо. Сначала родители должны показать ребенку, как ухаживать за питомцем, на первых порах помогать ему. Ни в коем случае родителям не надо все делать самим;
  • дети должны знать, что без наказания никакой плохой проступок не остается. Возмездие настигнет – рано или поздно;
  • воспитание личности ребенка невозможно без воспитания в нем уверенности в себе, самоуважения. Сравнивать своего ребенка с другими нужно только в хорошем смысле, чтобы не наказывать, а наоборот, поощрить. Старания ребенка должны быть по достоинству оценены, но в меру, так как с завышенной самооценкой будут довольно серьезные проблемы. Похвала должна быть объективной, искренней и честной;
  • ребенок должен научиться общаться со сверстниками, ему нужно помочь преодолеть стеснительность и скромность. На помощь придет юмор – дети дружат с веселыми сверстниками. Ребенок не должен вырасти эгоистом, ему нужно уметь делиться своими вещами. Естественно, кроме тех ситуаций, когда у него грубо отбирают игрушки или личные вещи – тут уж нужно уметь постоять за себя;
  • воспитание личности ребенка основывается на развитии творческих его способностей. Ребенок должен творить — рисовать, лепить из глины и пластилина, вместе с мамой шить мягкие игрушки или делать аппликации, вместе с папой – вырезать по дереву или собирать модели автомобилей или парусников. Пусть на первых порах у него не все будет получаться, но ребенок должен приложить свое старание, чтобы огонек творчества в нем не угас.

Это ли не счастье

Воспитание личности  ребенка невозможно без здоровой семейной атмосферы, в которой царят любовь, ценится мнение каждого члена семьи, где ребенок всегда может найти взаимопонимание и поддержку.